meandmyuniverse

Alla inlägg under april 2012

Av Andromeda - 26 april 2012 15:12

Hahaha, ja jädrar i min lilla låda... Jag inledde just mitt experiment med att skriva om mitt alternativa jag som lever mitt drömliv i en parallell värld, se inlägget här.  Precis när jag skulle till att posta inlägget så ringde min mobil. Det var min handläggare på arbetsförmedlingen som ringde och sa att dom kontaktat henne från ett jobb jag sökt och dom var intresserade av mig och ville träffa henne för att höra lite mer om mig! HAHAHAHA!!! Jag får ståpäls...   

Av Andromeda - 26 april 2012 14:22

En berättelse om mitt alternativa jag som lever mitt drömliv i en parallell värld.

Idag kom det, samtalet som jag gått och väntat på i snart en vecka! Ifredags var jag på jobbintervju och det kändes såå himla bra, jag var inte nervös och "svarade rätt" på alla frågor. Jag kände när jag gick därifrån att jobbet redan var mitt och idag ringde dom alltså och sa att jag fått det!!! WOHOOOOO!!! 


Så på måndag börjar jag mitt nya lärarjobb i Staden. Jag ska undervisa vuxna i svenska och engelska och det ska bli så otroligt kul! Just nu känner jag mest bara för att hoppa runt och skrika och tjoa för jag är så glad, det här är ett drömjobb och jag kommer att tjäna bra och livet kommer att bli så mycket lättare med en lön som går att leva på.


Det blir nog en tur till Staden i helgen för att shoppa lite nya kläder, jag måste ju se snygg ut på jobbet.    



//Andromeda 

Av Andromeda - 25 april 2012 13:18

Attraktionslagen säger att det du fokuserar på får du mer av. Universum svarar på dina tankar utan att beakta ord som "inte" och andra negationer. Om du tänker "Jag vill inte vara fattig längre" så svarar universum på "vill" och "fattig", för det du fokuserar på är bristen på pengar. Därmed kommer universum att fortsätta leverera brist på pengar.


Det man enligt Attraktionslagen ska göra är att strunta i känslan av brist och istället tänka och känna så som man skulle göra om man hade mer än tillräckligt med pengar. Man måste försöka byta ut den där värkande klumpen av ekonomisk oro man har i magen mot känslor och tankar av glädje, frihet, oberoende och vad man nu skulle känna om man hade mer pengar än man behövde. 


Det där är nåt jag kämpat länge med. Det är verkligen inte lätt att släppa känslan av brist på pengar, för den gör sig så väldigt tydligt påmind dagligen. Jag oroar mig för att inte kunna betala räkningarna, eller att inte ha pengar över till mat. Jag är ständigt begränsad på grund av bristen på pengar, jag får för det mesta avstå att göra saker jag vill bara för att jag inte har råd.


Därför tänker jag göra ett litet filosofiskt experiment här på bloggen. Under kategorin "Me and my universe" kommer jag att skriva mina fantasier om hur jag skulle ha det om jag hade alla pengar jag ville. Jag kommer att skriva som om allt vore sant, för jag tror det är ett bra sätt för mig att bygga positiva känslor för pengar. Som det är nu får jag nästan lite ångest så fort jag tänker på pengar, eftersom jag sen många många år är så inställd på just bristen på pengar. Jag kommer att vältra mig i fantasier om hur härligt det är att vara ekonomiskt oberoende och fri att göra precis vad jag vill. Om teorin stämmer så kommer mina gärningar, tankar och känslor i Andromedas gestalt att få positiva effekter även i mitt "andra liv", det som vi kallar verkligheten, eftersom jag medan jag skriver om Andromeda kommer att känna allt hon känner. 


Det ska bli spännande att se vart detta leder!   Oavsett vad som händer som kommer jag i alla fall att ha väldigt roligt medan jag skriver och det ser jag i sig som en själavårdande insats. Jag har inget att förlora, men allt att vinna!


//Andromeda 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards